شیخ ابراهیم زکزاکی:

 عاملان ترور سپهبد سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده‌اند

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به انتقاد از رویکرد تروریستی آمریکا پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ویدیوی منتشر شده از شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه در شبکه‌های اجتماعی، سخنرانی او به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد.

در این ویدیو شیخ زکزاکی می‌گوید: «این‌جا کسی را داریم که با با تروریسم می‌جنگید و کسانی را داریم که او را به شهادت رساندند. [این امر]به خوبی نشان می‌دهد تروریست واقعی چه کسی است».

رهبر شیعیان نیجریه همچنین گفت که عاملان ترور سپهبد سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده اند؛ چرا که خون شهید سلیمانی به دنبال شما خواهد آمد. شیخ زکزاکی اشتباه آمریکا را مشابه عاملان واقعه کربلا دانست.

وی در ادامه گفت: «این اشتباه مشابه را صهیونیست‌ها در شهادت سید عباس موسوی، روحانی بانفوذ شیعه لبنانی مرتکب شدند و فکر می‌کردند که حزب الله را به پایان می‌رسانند. در عوض حزب الله قدرتمندتر از قبل شد و رهبر توانمند دیگری در این کشور روی کار آمد که  شخص سید حسن نصرالله بود. همچنین اشتباه مشابهی را در کشتن ژنرال عماد مغنیه از چهره‌های ارشد حزب الله لبنان مرتکب شده اند که خون وی نیز پاگیر صهیونیست‌ها بوده و ضرباتی به آن‌ها وارد کرده است که هرگز فراموش نکرده اند».

گفتنی است ابراهیم زکزاکی، پایه گذار جنبش اسلامی نیجریه است که به خاطر انتقاد از فساد گسترده در دولت نیجریه و وضعیت رفاه در این کشور در بین مردم از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است. فعالیت‌های سیاسی زکزکی او را در مقابل مقامات دولت قرار داده است. وی  سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ را به دستور اداره اطلاعات نیجریه در زندان سپری کرده و به تازگی از جبس خانگی خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
درود و سلام خدا بر شما ای بزرگ مرد خداوند نگهدارتان ان شاءاللّه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
افسردس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
قیافه خیلی غمگینی داره
آخرین اخبار